Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als er een mobiel in ee buurt van een box, microfoon of amp komt hoor je een raar toenamene getik. Wat is het en kan ik het voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bekabeling ten spijt! HET HELPT NIET! De storing is het transporteren van de data tussen de telefoon en de steunzender. Het is storend, maar is niets aan te doen. Zelfs de NOS heeft hier last van en vraagt zo veel mogelijk de mobiel uit te zetten. Ook in ziekenhuizen wordt dat gevraagd. Kwaad kan het niet, het is alleen maar een storend geluid. Is minder geworden door meer steunzenders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zult de apparatuur moeten afschermen volgens de wet van Faraday; kabels: betere coax-kabels en de rest inpakken in aluminiumfolie, amp wel ruimte geven voor ventilatie.
Mobiel uit de buurt houden lijkt me handiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat de reden al goed uitgelegd:
http://www.goeievraag.nl/vraag/stoort-speaker-gsm-afgaat.53031

En voorkomen, sja, je mobiel uit de buurt houden denk ik...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje :)
Zorg dat je bekabeling optimaal is gebruik voor microfoons symmetrische kabel en aansluitingen. Als de versterker daar niet over beschikt dan zal er niet veel anders aan te doen zijn als met je telefoon uit de buurt van de apparatuur te blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding