Wat is de functie van een relais in een microschakelaar?

Ik kan er niet veel nuttige informatie over vinden, eigenlijk alleen maar anbiedingen van winkels. Ik zou elke hulp erg waarderen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Reddie
9 jaar geleden
Welk relais, in welke microschakelaar?
tv? radio? computer? auto? koffieapparaat? wekker? lamp?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Normaliter zit er een een microschakelaar geen relais. Vaak bedienen ze wel relais, maar die zit niet in de schakelaar. Anders hadden ze de schakelaar wel zó gemaakt dat er geen relais nodig was: eenvoudiger, goedkoper en betrouwbaarder.
Dus: wat bedoel je nu? (voorbeeld?)

Het beste antwoord

Een simpele omschrijving van het relais:
Een relais is een elektrisch bediende schakelaar. Een relatief klein stroompje door de spoel is voldoende om hem te bekrachtigen. Door de spoel te bekrachtigen worden één of meer contacten geopend of gesloten. Deze contacten zijn in staat om een grotere stroom te schakelen.
Misschien kun je hieruit een antwoord op je vraag distilleren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik denk dat het nu wel moet lukken.