Wat kan ik met deze kabel (zie foto)?

Kent iemand de toepassing van deze kabel, convertor?
Er staat als typecode op: C4499

Het zat bij mijn 2e hands aangeschafte A.C. Ryan PlayOn HD mediaplayer, maar denk dat hij een ander toepassingsgebied heeft

B.v.d.!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
De plug op de 2e foto lijkt sterk op de data-aansluiting van een ouder type mobiele telefoon. Staan er nog meer markeringen/teksten op of is C4499 het enige ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is jammergenoeg de enige info..
gvrox
9 jaar geleden
Is het kastje zelf open te schroeven, zo ja, zijn er opschriften op een printplaatje of op chips te lezen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee :-(

Het beste antwoord

Praktisch gezien kun je met deze kabel niets, het lijkt een zeer specifieke toepassing te hebben (in combinatie met specifieke andere apparatuur).

Wat we wel weten (gebaseerd op informatie aangeleverd door collega's):
- De aansluiting met de twee grijze "unlock" knoppen is een data-aansluiting voor een wat oudere mobiele telefoon (mogelijk Nokia)
- De kleuren van de draadjes in de "netwerk" plug zijn niet de standaard voor Ethernet, dus mogelijk is het helemaal geen netwerkaansluiting
- De jack plug heeft 4 contacten, wat ook bijzonder is, het is dus geen standaard audio-aansluiting.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik denk dat het onderdeel is van een car-kit, op http://www.mrhandsfree.com/media/87209/carkit_pro_compatibility_list_011010.pdf is er wel een referentie naar c4499 te vinden.
gvrox
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik zo kan zien lijkt het erg veel op een soort combitable voor een HDMI kabel. En dan de zijde waar twee aansluitingen zitten zouden dan voor bv de laptop zijn. Een aansluiting (de jackplug voor geluidsuitgang en de andere voor de hdmi aansluiting) zo kan je beeld en geluid in een keer naar de andere hdmi kant sturen. Ik ga niet op zeker zeggen dat dit allemaal zo is, ik zie deze kabel nu ook voor het eerst! Ik hoor/zie graag of er iemand is die dit wel op 100% zeker weet! Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Wat is een combitable voor iets ? En ik zie nergens een HDMI aansluiting, maar wel iets dat op een ethernet-plug lijkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, dat zal dan wel zo zijn. Ik heb ook gezegd dat ik het ook niet precies weet en ben benieuwd wat het dan voor kabel is en/of hoe het dan werkt! Misschien handig als jij dat vertelt gvrox? Ik denk maar zo, als je kritiek heb geef dan ook de oplossing! Leuke dag verder!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met deze kabel kan je beeld en geluid via een netwerk versturen.
bv de hd speler in de woonkamer en dan in je slaapkamer film kijken via je netwerk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, bedankt voor het antwoordt! Nu weet ik het ook, zo leer je nog eens wat! Ik had deze kabel ook nog nooit gezien!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vga naar rj45 is een bekendere converter van dit soort, wss heb je die wel eens gezien. deze kabel is in principe hetzelfde alleen speciaal voor de hd player gemaakt, soort van klantenbinding
gvrox
9 jaar geleden
Ik heb kritiek op het feit dat het geen HDMI aansluiting is, maar dat wil nog niet zeggen dat ik weet wat het wel is, want anders had ik dat wel als antwoord gegeven. Nu weet ik nog steeds niet wat een combitable is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De AC Ryan heeft idd een LAN ingang. De connector van foto 2 heeft vergrendelhaakjes en is volgens mij dezelfde welke vroeger aan mijn PDA zat als Data/Laad connector.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraagje, wat is de AC Ryan? Ik wil graag wat leren en dus daarom deze vraag. Bij voorbaat dank bij een goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
AC Ryan Playon HD Mediaplayer - Voor info, even googlelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, heb ik gedaan en dan kan ik niet ontdekken dat de kabel, waarover het hier gaat, daar op toepasbaar is! Kijk ik soms niet goed, of heb ik de verkeerde opgezocht?
gvrox
9 jaar geleden
Bluebird heeft zelf al het vermoeden dat deze kabel er niet bijhoorde (en dat is ook zo).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, nu ben ik het ff kwijt! Waar is deze kabel dan precies voor of van? Ben reuze benieuwd! Zelf weet ik het echt niet dus!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is dus vanuit de basis ook mijn vraag.. We zijn weer rond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha, ja daar heb je gelijk in Bluebird! Nu alleen nog even iemand die reageert en het wel weet! En om de discussie weer op gang te brengen geef ik aan dat de zijde waar de 2 gescheiden kabels aanzitten in mijn beleving voor aansluiten aan bv de laptop voor het beeld en het geluid! Kijken hoever we nu gaan komen??
gvrox
9 jaar geleden
Dan komen we niet ver, want we waren er al uit dat het geen standaard aansluitingen waren (lijkt het meest op een datakabel voor een telefoon). Het audio-achtige plugje heeft 4 polen, dat is ook niet heel standaard.