Wanneer loopt de ondertiteling weer gelijk?

Ik kijk vaak investegation discovery op mijn tv maar soms loopt de ondertiteling voor. Hoe lang kan dit duren en wat gebeurd er waardoor die weer goed loopt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ondertiteling voor Discovery loopt via een zogenaamde inscriber machine. ID krijgt ondertitel bestanden in PAC formaat o.i.d. aangeleverd van een ondertitel firma, en in het video zit tijdcode(SMTPE/EBU) en via deze manier is het ondertitelen sync met het video. Nu komt het bij DI irritant vaak voor dat zij eigen promo's en reclameblokken ertussen zetten met een broadcast schedule programma, die inscriber moet weten dat er zo'n onderbreking in zit. Nou dat gaat dus bij ID vaker verkeerd dan bij de andere Discovery Channels. Voornaamste redenen is dat het hele uitzendproces bij dit kanaal volledig geautomatiseerd is om kostendekkend te blijven.(en er zit een persoon van de straat geplukt die voor een paar pinda's de boel in de gaten houdt in die uitzendstraat)

Toegevoegd na 5 minuten:
Vergeet nog te antwoorden op je vraag: Als dus zo'n extra blok ertussen wordt gevoegd of verwijderd, dan hangt het van de operator af hoe snel dit probleem wordt verholpen, vaak wordt deze weer sync gelegd op het eerst volgende promo/reclame blok wat komen gaat. Je ziet ook vaak wanneer zo'n promoblok begint een aantal frames van de ondertitel van het programma wat na het blok hervat wordt, is gewoon een script trigger van het schedule automation pakket wat DI gebruikt.