Hoe kun je oude foto's die aan elkaar plakken weer los halen van elkaar zonder beschadigingen?

Ik kom dus stapel oude foto's tegen. Sommigen plakken aan elkaar. Ik wil ze graag los halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
6.4K

Antwoorden (3)

Foto's kunnen tegen water, dus je kan proberen ze in een bak lauw water te leggen om te weken.
Ik sta niet in voor de gevolgen :)

Je kan het ook laten doen, zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is weliswaar niet het antwoord maar misschien de
oplossing van het probleem: van oude foto's met een
digitale camera (liefst makro-instelling) is goed een scherpe foto te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Nelly zegt klopt. Je kunt die foto's in een bak water laten weken, wachten tot ze vanzelf loskomen. Je zou af en toe met de hand wat beweging in het water kunnen brengen. Als de stapel dik is en de foto's erg vast, kan het lang duren, maar dat maakt niet zoveel uit, kunt ze desnoods een nacht over laten staan. Als ze los zijn met een zachte (thee)doek afnemen (deppen, niet wrijven) en op oude kranten te drogen leggen. Indien het kleuren foto's zijn, zullen ze in eerste instantie een raar kleurtje hebben.