Heeft of kent iemand een schema van een electrische rolstoel?

Ik heb een losse 24v rolstoelmotor zonder de electronica om hem langzaam te laten lopen, en ik heb hem al op 12v aangesloten maar hij loopt nog te hard, en komt nog steeds met een ruk in,terwijl dit rustig aan moet. Heeft iemand een schema zodat ik dit zelf zo'n regeling kan bouwen.

Toegevoegd na 9 uur:
Merk rolstoel onbekent, waarschijnlijk engels, daar er alles met withword draad was vastgeschroeft.De rolstoel is afgebroken en de motor met differentieel wil ik voor iets anders gebruiken.Ik heb de motor al op 1 accu gezeten de overbrenging d.m.v.tandwielen nogmaals teruggebracht met een verhouding van 3 op 1 , maar daardoor wordt het rukken erger, nu zoek een eenvoudige regeling, b.v. met de 7805 of 7809 of een regelbare voeding welke wel een behoorlijk amperage kan leveren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

je hebt daar een apparte regelaar voor nodig met diverse power mosfets

het is een 24v motor zeg je maar de weerstand van de spoelen blijven het zelfde . als je 'm dus maar op 12v aansluit komt ie ook nog steeds met volle vermogen wat de accu kan leveren in.
je moet dus de stroom kunnen regelen met een regelaar
bijvoorbeeld een van sevcon die ik op m'n werk ook gebruik voor een electro car

zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou de technische dienst vragen van een bedrijf dat ze maakt