Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je in pinnacle studio 9 ook korte filmpjes van een SD kaart invoegen?

Ik heb pinnacle 9 hiermee kun je foto's en video's bewerken. het lukt niet om korte video bestandjes (opgenomen met mijn digitale camera) in te voegen.
de bestandjes staan al op mijn computer en kan ik ook gewoon afspelen op de computer.

Wanneer ik de bestandjes wil invoegen kan pinnacle de bestandjes niet vinden. Ik kan ze dus niet aanklikken om in te voegen omdat ze waarschijnlijk niet als video bestand worden gezien door pinnacle.

Met bestanden direct vanaf een videocamera (dus geen fototoestel) lukt dit wel zonder problemen.

als ik de fimpjes op de computer zet maakt ie er automatisch een MOV. file van. Zou het daaraan liggen en hoe is dit te veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
624

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met Pinnacle Studio 9 kun je weldegelijk filmpjes van een SD kaart invoegen. Ik heb het zelf meerdere malen gedaan.

Waarschijnlijk kan Pinnacle het bestand niet lezen. Van het type .MOV heb ik nog nooit gehoord. Maar daar heb ik denk ik wel iets voor. Er is een programma om bestanden om te zetten genaamd "Format Factory".

Deze is gratis te downloaden.
http://www.formatoz.com/

In dit programma klik je het type bestand aan wat je wilt veranderen, daarna in een andere tab waarin het moet veranderen, en dan klik je op start of convert of iets dergelijks.

Sla de bestanden (volgens mij is dit ook niet mogelijk) niet over elkaar heen. Mocht het nieuwe bestand niet werken ben je in ieder geval niet alles kwijt.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding