Mag een verlengkabel nat worden ?

Ik geef binnenkort een feest in een tent waar ik een lamp zou willen hangen.
Als ik de kabel binnen insteek en binnen in de tent de lamp aansluit.
Kan het dan kwaad dat alleen de kabel zelf nat kan worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, mits er geen kinken zijn...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok bedankt voor de snelle reactie

Het beste antwoord

De kabel zelf maakt opzich niet uit aangezien er een rubber "laagje" omheen zit. zolang de stekkerdoos zelf helemaal droog blijft is het goed. zorg ervoor dat de kabels wel heel zijn en er nergens gaten etc inzitten anders heb je grote kans op kortsluiting. maar een normale goede kabel kan tegen water.

nogmaals laat NIKS behalve het rubber nat worden ;)

m.v.g
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht het zelf ook maar ik had m'n twijfels M.v.g

Andere antwoorden (1)

Nee, de kabel maakt niet uit, die mag nat worden. Maar let wel goed op met de stekkers ! Als je meerdere kabels aan elkaar moet maken, vind je bijvoorbeeld in campingwinkels (en wellicht bouwmarkten, rond deze tijd van het jaar) van die waterdichte kappen om er omheen te klikken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Moest even zoeken, maar ze worden verkocht onder de naam kabel safe box. of kabelsafe box. Ook winkels met vijverbenodigdheden (tuincentra) kunnen je er eventueel aan helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blokko of Aktie