Een spy camera herken je niet zo makkelijk, anders was het geen spy camera meer.
Voorbeeld ik ken een wandklok met daarin een spy camera, die camera is verborgen in een cijfer, cijfer is zwart camera is ook zwart, en zo klein als een naaldpunt.
Zelfs een gehaaide spy camera verkoper zal moeite hebben, om in 1 oogopslag te zien, of het om een spy camera gaat. Er zijn zelfs kleine spy apparaten die je overal kan achter laten, bel het nummer en je hoort en ziet alles.

Klik op onderstaande links om diverse spy camera's te bekijken.
Naast spy camera's zijn er ook verborgen camera's, in een alarmmelder(PIR) kan ook een bewakingscamera in verborgen zijn ;)