Hoe werkt een wereldstekker?

Ik ga naar Zwitserland. toen ik hem in engeland gebruikt had toen is de batterij van mn mobiel kapot gegaan. hoe kan dit? er staat achterop: 250V max 2500W. ik heb hier echter geen verstand van. bedankt vast!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
is je vraag nu hoe een wereldstekker werkt of hoe het kan dat je mobiel kapot is gegaan na gebruik wereldstekker?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er staat toch ala vraag: hoe werkt een wereldstekker? want moet je er aan draaien op de juiste volt. want blijkbaar als je t er gewoon in doet gaat die batterij kapot
gvrox
9 jaar geleden
Zo'n wereldstekker zet geen voltages om, en aangezien het voltage in de UK niet/nauwelijks afwijkt van hier, kan het slechts toeval zijn dat je batterij stuk ging.
Cryofiel
9 jaar geleden
Voltage in UK is (binnen de marges) gelijk aan voltage hier. Hetzelfde geldt voor de frequentie. Er zijn dus twee mogelijkheden: of je batterij laadt niet op omdat je je wereldstekker verkeerd hebt ingesteld, of hij laadt wel gewoon op. In het eerste geval kan de batterij hooguit kapot zijn gegaan doordat je hem helemaal leeg hebt getrokken. Dat zou niet mogen gebeuren, maar soms gebeurt het toch. In het tweede geval is het toeval dat je batterij juist toen kapot ging.
Utrecht
9 jaar geleden
De wereldstekker doet niets anders dan de stroom doorgeven vanuit het stopcontact naar je (NL) stekker. Het maakt dus alleen de aansluitingen passend op elkaar. Het blijft (in Europa) dus 220V.

Antwoorden (1)

Je eigen stekker doe je in het stopcontact in het midden van je wereldstekker, dan draai je de schijf zodat het pijltje gericht staat op de stekker die je in de muur gaat steken.
En dan kun je de stekker gebruiken en je gewenste apparaten opladen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie bijgevoegde afbeelding, ik ga ervan uit dat je dit type wereldstekker hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
afbeelding werkt niet, zie link: http://www.tropenreisartikelen.nl/products/images/products/Wereldstekker.jpg
Je ziet een ring waar op staat draaien, en een klein zwart pijltje. Die richt je dus op de stekker die je in de muur gaat steken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke bedankt! toch vreemd dat ik na gebruik ervan in Engeland , mn mobiel batterij kapot was gegaan... maar dar zal dan wel! thnx