aansluiten sateliet met dvd recorder

ik woon in duitsland en heb tv via satelliet(canal digital) ,de receiver heeft 2 scart aansluitingen.Dan heb ik een dvd recorder met hdmi en scart en natuurlijk mijn plasma tv met beide.Hoe sluit ik alles aan zodat ik via de reciever alles kan opnemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Achterop de receiver zitten inderdaad 2 scart aansluitingen, de bovenste voor de TV en de onderste is voor DVD recorder of video recorder.

1 scartkabel van receiver naar TV en 1 scart kaberl van receiver naar de recorder.

Heb het zelfde en woon ook in duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is al gegeven. Scart voor TV naar TV en scart voor Video naar je DVD-recorder. Je kunt alleen opnemen waar je zelf naar kijkt. Dus niet een ander programma kijken en een ander opnemen. Je hebt daarvoor een zogenaamde twintuner voor nodig.