Een oled tv heeft een aantal voordelen ten opzichte van led/lcd televisies:

- Doordat er geen belichtingsunit nodig is achter het beeldscherm, zijn oled tv's zeer plat (tot slechts enkele millimeters dik)
- Oled tv's geven kleuren extra goed weer
- Oled televisies kunnen buigbaar gemaakt worden
- Zuiniger dan led tv's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de volle uitleg:

http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57612490-221/led-lcd-vs-oled-vs-plasma/

Iets wat je nu al op een aantal amoled smartphones kan waarnemen is dat zwart=zwart nu ook echt zo is. Beter dan de allerbeste plasma's (waar deze nog steeds teleurstellen op echt donkere scenes) en sowieso beter dan elke LCD/LED.

Vanwege het echte zwart wordt contrast ratio gelijk gewonnen door OLED

Kijkhoek zou ook beter moeten zijn dan LCD.

OLED zal in het begin de vervanger zijn van Plasma of op zijn minst het plasmapubliek aanspreken die niet aan LCD/LED wil. Echter is de prijs nog hoog, geloof ergens rond de 7000 euro. Maar ze zijn er in ieder geval al wel in normale maten. Dat is dit/vorig jaar pas voor het eerst.