Ik heb een Daewoo beeldbuis tv, deze geeft een hoog piep geluid. Is dit schadelijk voor tv en gehoor?

Tv is goed gebruikt maar niet extreem geen 5 uur per dag.

3 jaar geleden
1.6K
Commodore
3 jaar geleden
Oké dag wist ik niet, ik had wel ergens een keer meegekregen dat het ook van een spoeltje zou kunnen komen.
Bedankt voor je antwoord!

Het beste antwoord

Je hoort waarschijnlijk een piep van rond de 20kHz. Die is afkomstig van de voeding in de TV en is op zich volkomen normaal, al was hij eigenlijk bedoeld om net buiten de gehoorgrens te liggen.
Vooral jongeren hebben (nog) een beter gehoor en kunnen deze frequentie vaak nog wel horen.
Thecis
3 jaar geleden
Ik kon vroeger boven horen of mijn ouders de tv aan hadden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
"Die is afkomstig van de voeding in de TV en is op zich volkomen normaal"
Tijdens inschakeling heb je iets van een hoogfrequente piep die na het starten van de elektronen kanonnen weg moet vallen, dat het permanent een piep geeft is niet normaal, dat duidt op problemen in de lijntrafo.
Commodore
3 jaar geleden
Hmm, dat maakt het ingewikkelder, Voorpret. Is dit erg of is dit gewoon "irritant" veel problemen heb ik niet met het geluid, als het maar niet schadelijk is voor de tv of het gehoor.