Hoe koppel ik mijn MacBook GOED aan de televisie?

Ik heb dus vandaag een kabeltje gekocht die mijn MacBook met de VGA kabel naar de televisie verbind. Dit past allemaal prima. Als ik mijn MacBook dan aansluit en vervolgens met de afstandsbediening naar de VGA optie ga op mijn televisie verschijnt alleen mijn bureaubladafbeelding en de optiebalk bovenin (hier kan ik dan niet op klikken) de hele takenbalk en mijn programma's zie ik niet. Op mijn MacBook kan ik vervolgens niks meer doen alleen wanneer ik de muis beweeg zie ik dit op het televisiescherm maar op mijn MacBook is die verdwenen. Iemand enig idee wat ik hier mee moet doen? Zou graag films willen kijken op de televisie via mijn laptop...

Toegevoegd na 15 minuten:
Televisie is een Loewe en gekocht in 2006 (gokje)

Toegevoegd na 16 minuten:
De VGA kabel doet het op mijn broertjes laptop wel gewoon prima, die heeft een acer met windows.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je even exact vertellen hoe het is aangesloten? VGA>VGA? Of zit er een adapter tussen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ok. Macbook breidt de desktop uit. Sleep maar eens een window naar bv rechts.
Is instelbaar in systeem instelllingen.

Antwoorden (1)

Je kan je mac uitzetten, kabel erindoen aanzetten en dan configureert hij automatisch of je spiegelt het beeld, nog een stukje uit wikihow:

Zet je Mac weer aan. In sommige gevallen zie je na enige tijd vanzelf je computerscherm verschijnen op de tv. In andere gevallen moet je eerst wat instellingen aanpassen. Er zijn drie instellingen voor schermen: je kunt het beeld verdelen over twee schermen, je kunt de schermen spiegelen (dus op beide schermen hetzelfde beeld) of je kunt één scherm inactief laten.

Om de instellingen aan te passen open je op je Mac 'Systeemvoorkeuren' en selecteer je 'Beeldschermen'.