Ik wil een tv van 107, max 117 dia meter aanschaffen, hoeveel Hz moet die hebben om een heel mooi beeld te hebben uit zichzelf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een 6oo herz beeld geeft een mooi resultaat. Ik heb zelf een Panasonic 600 herz en kennissen staan versteld over de beeldkwaliteit.

Toegevoegd na 13 minuten:
Panasonic TX-L42ET60
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
600 hertz is veelste overdreven, een tv met 200 hertz geeft ook al beelden van super kwaliteit, en dan hebben de meeste ook nog is bijvoorbeeld bij het merk LG: motion clarity-technologie dat betekend dat snelle beelden ook vloeiend worden weer gegeven,
Tv's met 600 hertz kunnen ook nog is honderden euro's duurder zijn....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe is 100hz al voldoende. 600hz is een plasmatechniek die niet te vergelijken is met 100hz of 200hz.

200hz (smooth/fluid motion) wordt door veel mensen als ongewenst beschouwd. Er worden dan frames verzonnen tussen de frames, dit kan voor beeldfouten en het "soap-opera-effect" leiden.

http://www.smh.com.au/digital-life/computers/blogs/gadgets-on-the-go/why-do-movies-look-so-fake-on-my-new-hdtv-20130710-2ppd2.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens heeft hertz niets met grootte te maken. Resolutie, grootte en kijkafstand hebben wel een relatie.