Als je onder stroom komt te staan en de aardlekschakelaar schakelt de stroom uit, hoe groot is dan de schok?

Schakelt die zo snel uit dat je helemaal niets voelt of krijg je eerst een flinke schok en gaat die dan pas uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De schok is net zo groot alsof de aardlekschakelaar niet uitstaat. De kortsluiting die dus plaats vindt met je lichaam doet de aardlekschakelaar uitspringen. Als de schakelaar uit springt is er geen stroom meer voor vervolgschade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je een flinke schok krijgt.
En dat gaat allemaal zo snel, dat je er geen erg in hebt.

Ik deed iets stoms, er kwam een steekvlam en een knal, een schok,
mijn hand was zwart..........
Pas toen ik bijgekomen was van de schrik, kon ik zeer dankbaar zijn
voor de aardlekschakelaar.