hoe heet zo'n ding waar 112 meldingen tevoorschijn op komen van de brandweer , ambu en politie ?

Mijn buurman heeft zo'n kastje. Een soort alarmsysteem. Hoe heten deze kastjes ook alweer ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Amadea
9 jaar geleden
Vroeger was dat een bakkie. 't Zal tegenwoordig een app zijn.
SimonV
9 jaar geleden
112-Nederland app. http://www.appbrain.com/app/112-nederland/nl.nl112.android
Bordensteker
9 jaar geleden
"Bakkie" is in mijn beleving meer de benaming voor 27 mc zendontvangers ('praatradiootjes'), mobiel (in een auto) of als vaste post thuis gebruikt. En wellicht bestaan ze ook als handheld (portofoons). Ze werken in een band aangeduid als de 27 MHz of 27 mc. Het luisterapparaat dat razendsnel een groot aantal radiokanalen af kan zoeken naar kanalen waar op dat moment communicatie op plaatsvindt, noemt men een scanner en soms politiescanner. In feite kun je daar zowat alles aan mobiele communicatie op ontvangen. Je kunt met een gewone scanner niet zenden. In principe moet de gebruiker hier dus wel zelf continu naar de inhoud van de berichten blijven luisteren; het gaat niet vanzelf. Een oproepsysteem dat met een apart kastje werkt (het luistert in stilte of er een gecodeerd oproepsignaal binnenkomt) zal wel een pager zijn, zoals bamibal al schreef.
Men noemt dat ook wel een pieper.

Antwoorden (1)

Dat is P2000.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het ding zelf is dan de P2000-pager.
bamibal
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Zo heet het systeem. Maar je kunt de berichten daar vandaan gewoon op internet lezen. Dus wat voor kastje de buurman van vraagsteller gebruikt?
bamibal
9 jaar geleden
Had ik net toegevoegd.
SimonV
9 jaar geleden
Heette volgens mij ook wel politiescanner.