Kan ik 4:3 beeldvullend weergeven op een 16:9 beamer?

Als ik een Full HD beamer koop met een beeldverhouding van 16:9, kan ik dan ook een beeldvullend beeld weergeven op een 4:3 scherm?

Toegevoegd na 48 minuten:
Waarom ik dit vraag is omdat veel mensen een Powerpoint presentatie nog in de 4:3 verhouding maken. Als ik dit dan op een 16:9 scherm weergeef wordt de presentatie waarschijnlijk wat klein.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan, maar dat wil je niet. Of je krijgt gestretched beeld (hoge gezichten) of je moet naast het scherm uitzenden en dan snij je dus beeld af, of in het geval van een beamer, het valt naast het scherm. Beide is geen gezicht. 16:9 beamer met 16:9 materiaal= 16:9 scherm. Toegevoegd na 51 minuten: Waarom ik dit vraag is omdat veel mensen een Powerpoint presentatie nog in de 4:3 verhouding maken. Als ik dit dan op een 16:9 scherm weergeef wordt de presentatie waarschijnlijk wat klein. Gewoon een 16:9 scherm kopen met dezelfde hoogte als het 4:3 scherm nu is. 4:3 blijft dan even groot en 16:9 materiaal is dan nog breder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100