Als je een ledstrip inkort, kun je dan nog iets doen met de overgebleven strip?

Ik heb zo'n 5 meter ledstrip gehaald. Er zit een netadapter, en controller met infraroodcontroller bij.
Nu kun je de ledstrip inkorten tot de gewenste lengte, en deze aansluiten.
Maar kun je nog iets met de rest van de ledstrip op de rol die je overhoud?

5 jaar geleden
2.5K
Bordensteker
5 jaar geleden
Zo’n overgebleven stuk moet dan ofwel eerst nog een eigen voedingadapter en een controller krijgen, of het moet gekoppeld kunnen worden aan een reeds bestaand en gevoed stuk strip, maar dan krijg je gauw problemen met verschil in lichtsterkte.
https://www.ledstripkoning.nl/led-strip-informatie-faq/led-strips-verlengen/ Je kunt het in ieder geval bewaren. Maar het moet om goed te kunnen werken wel correct aangesloten en gevoed worden.
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik kan dus wel een losse adapter kopen als het goed is, dat is mooi. Dan gooi ik de rest van de rol in een kast voor later.

Antwoorden (1)

Ja dit kan. Hier zijn koppelstukjes voor. Deze kan je in sommige bouwmarkten kopen en op veel online websites.
5 jaar geleden
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Reden voor de downvote?
Ik geef antwoord op de vraag