Hoe vaak kun je een smartphone opladen met een externe batterij van 4400mAh?

Ben benieuwd, wil er een aanschaffen. Hoe vaak opladen bij een samsung smartphone en hoe vaak bij een ipod touch etc?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

Dat ligt er maar net aan hoe groot je batterij van je telefoon is. Als die bijvoorbeeld 2200mah is, dan moet je hem twee keer helemaal op kunnen laden.

Alleen wordt dat vaak niet gehaald. Heb zelf een Samsung S2 met 2000mah batterij en externe batterij van 2600mah. Alleen laadt hij hem dan niet volledig op, maar tot 60%.

Dus je moet er niet te veel van verwachten. Het is echter wel handig voor onderweg als je batterij bijna 2% is. Dan kun je nog even wat uurtjes vooruit met zo'n externe batterij, totdat je weer rechtstreeks in het stopcontact kunt opladen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt volledig van je batterij af. Al heb jij een tablet met 5000mAh kan je hem niet eens helemaal opladen. Een iPod touch heeft een redelijk kleine batterij dus die kan zo'n 3-4 keer. Er zijn ook externe batterijen met 10000mAh. Die zijn niet eens zo groot. Kijk eens op een Chinese site. Wel een betrouwbare natuurlijk. Een goede site is banggood.com

Toegevoegd na 38 seconden:
Je kan ook een extra batterij kopen voor je mobiel en die meenemen. Hoef je hem alleen maar te vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals de bovengenoemde reacties kan je inderdaad voor weinig geld een "grote" batterij kopen. Die beweren dat ze 5,000 of zelfs 10,000 mAh bevatten, vaak in de praktijk is dit een stuk lager vooral bij goedkopere merken. Het gaat er dus om wat de kwaliteit van de batterij is, des te meer mAh en vaker opladen zonder dat dit omlaag gaat. Ik heb zelf de Xtorm 6000 mAh powerbank, een handige kleine 6000 mAh accu. Hier zit een zonnecel op en je krijgt er ook een aantal usb kabeltjes bij. Er zit ook nog een soort "docking station" functie op voor de 30-pin connectors van apple. (ouder dan 4S dus)