Bestaat er een onderwaterbehuizing die op elk type spiegelreflexcamera past?

Ik ben op zoek naar een onderwaterbehuizing voor mij Canon eos 450D, en ben tot de conclusie gekomen dat er geen speciale behuizing is voor deze camera. Is er een bepaald merk dat onderwaterbehuizingen maakt waar in principe elk soort SLR in past?

(behalve een vuilniszak, grapjas, ik weet dat je die opmerking wilde maken.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Het beste antwoord

Er bestaat geen onderwaterbehuizing waar alle SLR camera's in passen, want elk heeft een andere maat en de knopjes op verschillende plaatsen, dus dat zou theoretisch niet eens kunnen.

ECHTER: er bestaat wel een onderwaterbehuizing voor de EOS 450D. Die kun je onder andere hier kopen: http://www.scubacam.nl/catalog/nl/ikelite-canon-eos-450d-onderwaterhuis-p-1336.html

Kost wel ziek veel geld (€1.119)dus als je niet van plan bent professioneel onderwaterfotograaf te worden kun je misschien beter een goedkopere onderwatercamera er bij kopen dan de behuizing voor je huidige camera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord +1
Wilde er vorig jaar ook eentje kopen en toen ik de prijs zag heb ik maar besloten om een extra jaartje door te gaan met mijn oudere compact onderwatercamera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Lee. Inderdaad, de prijs is erg hoog. Ik weet natuurlijk niet of Daredevil het er voor over heeft, maar de onderwaterbehuizing is bijna drie keer zo duur als dat zijn camera (op dit moment) kost. Bovendien zijn SLR camera's helemaal niet zo handig onder water. Je gaat onder water toch geen lenzen verwisselen, je kunt slecht door de zoeker kijken vanwege de behuizing alleen al (en met duikbril op is helemaal ramp) en niet elke SLR heeft de mogelijkheid om op het schermpje te kijken, etc. Compact onderwatercamera zijn vaak veel handiger voor dit soort dingen, is mijn ervaring.

Andere antwoorden (1)

Geen vuilniszak, maar ietsje beter: http://www.waterproofcases.net/slr-waterproof-case.html

Er zal vast wel iets in deze richting ook in Nederland verkrijgbaar zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En jawel: http://www.pixmania-pro.nl/nl/nl/r/aquapac/0_0_0/?txtSearch1=aquapac

Toegevoegd na 3 minuten:
Oeps, ik moet even onderzoeken of dit ook echt onderwater kan... ik weet dat ze bestaan (heb iemand zoiets bij het Great Barrier Reef zien gebruiken en dat werkte goed).

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.onderwaterhuis.nl/winkel/dicapac-wp-110.html gaat tot 5m diep.
gvrox
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Ik deed er wel even over om met een bruikbare link te komen, maar is dat de reden voor een minnetje ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jou alternatief is een stuk goedkoper, maar kan je verzekeren dat het echt bagger is zo'n zak. Daarnaast ga je normaal gesproken dieper dan 5 meter als je van plan bent om onderwater foto's te maken. Maar die -1 vind ik ook nergens op slaan. Een +1 ter compensatie :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die - snap ik ook niet, je hebt gewoon antwoord gegeven op de vraag om de vraagsteller te helpen... Maar ja, je hebt soms van die mensen die voor de lol minnen hè...Als ik op de computer zit krijg je van mij ook compensatie plusje hoor (ben nu op mobiel en die plust niet...) Maar die zakken zijn inderdaad zoals Lee al zei bagger, heel vaak niet goed waterdicht, ook niet als je niet dieper dan 5 meter gaat....En je kunt je camera ook niet goed bedienen als hij in die zak zit. Zou toch zonde van je camera zijn als ie verzuipt... ;-)
gvrox
12 jaar geleden
Dank voor de reacties en de compensatie + :) Natuurlijk verwacht ik zelf ook niet dat zo'n zak perfect werkt, maar ik wilde het als een optie voorleggen aan de vraagsteller. Lee had ook een goed idee in een andere reactie: een onderwater-compactcamera; natuurlijk niet zo'n mooie foto's als met een DSLR maar volgens mij kun je daar toch redelijk mee uit de voeten voor een redelijke prijs. Als het (alleen) om wat herinneringen gaat is dat misschien al goed genoeg; het genieten van wat je direct ziet met je eigen ogen moet je ook niet vergeten te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al verschillende compact camera's voor onder water (ook zonder behuizing - tot 8 m. diep). Met behuizing kun je zelfs tot 15-20 m. diep.
Prijzen vanaf 75 euro tot 350 euro. Genoeg keuze zou ik zeggen.