Als ik via mijn laptop muziek wil luisteren oid, hoor ik het geluid maar via 1 oortje, terwijl beide oortjes werken. Hoe kan ik dit veranderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het kan zijn dat de ingang plug mono is, daardoor wordt er een kanaal kortgesloten en hoor je het geluid via een oortje.

Antwoorden (1)

Kijk eens in je geluidsinstellingen, heb je misschien de balans helemaal op links of rechts ingesteld?

http://www.nextofwindows.com/how-to-adjust-audio-balance-in-windows-7/

Als je zeker weet dat de oortjes werken kan het dit zijn of een probleem met de hardware/software van je laptop. Heb je je oortjes zeker gecontroleerd met een ander apparaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb idd in de geluidsinstellingen gekeken, daar staat de balans precies tussen links en rechts in. Ik heb net geprobeerd wat er gebeurt als ik hem helemaal op rechts instel (de kant die ik niet hoor), dan hoor ik alleen het linkeroortje heel zachtjes en rechts alsnog niet.
Als ik m'n oortjes op mijn mobiel aansluit doen beide oortjes het.
Ik heb ook andere oortjes op mijn laptop aangesloten en dan hoor ik ook alleen via de linkerkant...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm, dan ligt het sowieso aan je laptop... Ik denk dat het één van deze problemen kan zijn:
- Software (Zijn audio drivers up-to-date?)
- Hardware (Kapotte hoofdtelefoon uitgang)
- Vuil in de hoofdtelefoon uitgang Probeer eens voorzichtig met een paperclipje te voelen of er stof onderin de ingang verzameld zit. Ik had dit met mijn telefoon, en er kwam een verbazingwekkend dik propje uit. Hierna werkte mijn koptelefoon weer perfect!
Als dit het niet is, probeer dan (voorzichtig!) met je oortjes ingeplugd een beetje heen en weer te wiebelen in de ingang. Als het geluid rechts dan ineens weer aanspringt is het waarschijnlijk een los contact. Ik hoef natuurlijk niet extra te zeggen dat je het niet moet forceren, met het risico dat het dan echt kapot gaat ;)