iPad voor de 2e keer niet goed gerepareerd, wat kan ik doen?

Mijn zoon heeft de iPad laten vallen en daarmee is het glasscherm kapot gegaan. Gelukkig een verzekeringskwestie. Ik ben naar een bekende zaak gegaan, wegens mijn eerdere goede ervaringen.

Snelle service, betaalbaar, gelijk afgehandeld met de verzekeraar, mooi geregeld. De volgende dag thuis werkte mijn touchscreen niet goed, hij reageerde slecht. Toen ik uitzocht waarom, bleek het hele scherm los te zitten! Buiten dat zat er een klein scheurtje en deukje in. Verzekering of niet, dit moet onbeschadigd zijn.

Ik heb ze een mailtje gestuurd, de manier waarop ik altijd contact met ze heb gehad en kreeg gelijk 1 terug met excuses en dat ik terug mocht komen. Ze vertelden me dat het moeilijk was te maken, want door de val heeft de rand wat deukjes opgelopen, waardoor het scherm er niet in zal passen. Leek mij dikke onzin! Maar, ze zouden het opnieuw plakken. Ik eiste een nieuw scherm en die kreeg ik wel gelukkig.

Een vriend heeft hem opgehaald voor me en het leek hem eindelijk goed. Ik zag de volgende dag gelijk wat, het scherm lag er op ipv erin. Het voelt scherp lang de rand en wederom laat het scherm helemaal los. Alsof het niet een origineel iPad onderdeel is? Ik heb gelijk weer gemaild, maar nu reageren ze niet meer. Ze vinden me vast vervelend.

Stel ik terug ga naar de winkel, mag ik mijn geld dan terug eisen? Ik verwacht niet dat dit nog goed komt bij een 3e reparatie, want ik vertrouw ze voor geen meter!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Natuurlijk mag je je geld terugeisen na een wanprestatie. Het probleem is alleen dat het reserve-onderdeel geld heeft gekost. Als ze dat onderdeel terugnemen heb je helemaal geen werkend apparaat meer. Ik zou ze dan maar officieel in gebreke stellen met een brief en ze een termijn geven waarbinnen de problemen op bevredigende wijze (voor jou dan) zijn opgelost.
Er is een ander probleem: Niemand 'mag' Apple-producten repareren, behalve Apple. Althans dat zegt Apple. Je bent dus in elk geval je garantie kwijt, als je die tenminste nog had. Ik heb zelf wel een keer als hobbyist een Ipad-scherm vervangen en ik kan je verzekeren dat je het ding weer in de nieuwstaat kunt krijgen MITS het aluminium frame niet verbogen is. Voor de rest is het een kwestie van goede lijmstrips aanbrengen en goed aandrukken, want, inderdaad, het scherm wordt op het frame gelijmd.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het stomme is dat ik nog net 3 week garantie had en dit is daarin gebeurt, dus ik baal heel erg. Ik snap niet waarom ik niet gelijk naar Apple ben gegaan. Gemak? Vertrouwen? Aluminium is niet verbogen gelukkig, gewoon een excuus van hun.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Het verhaal dat het glas er soms niet helemaal perfect in past door deukjes in de rand of vervorming van de achterkant klopt wel. Dit is soms heel moeilijk perfect te herstellen. Dit betekent natuurlijk niet dat het scherm los moet zitten of er bovenop mag liggen. Maar een beetje speling tussen de randen of op bepaalde plekken van het scherm is soms niet te voorkomen. Ik zou ze wel nog één keer de mogelijkheid geven om dit nog zelf te herstellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik snap wat je bedoeld en in dat geval had ik het ook begrepen. Maar de beschadiging zit in de buitenkant en meer "schaafplekjes". Het zou officieel moeten lukken...