Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in een bewegingsmelder van ELRO zit een kroonsteentje met 3 draden. Eén daarvan is gemerkt 'A'. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijkend naar het schema van een ELRO bewegingsmelder bedoelt men daar de zwarte schakeldraad mee. Vreemd want de gebruikelijke codering is (T).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De aarde en de blauwe draden gaan bij elkaar, de bruine op L en A(tegenwoordig Ls) is je schakeldraad naar de lamp.

L -------
| 220 V
N -------
| LAMP
A -------

Toegevoegd na 31 minuten:
Aarde draden gaan bij elkaar, en de blauwe draden gaan bij elkaar... het staat wat slordig geformuleerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aarde bij de aarde, de blauwe bij de blauwe.... hoe moeilijk kan het zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ondertussen verder gezocht op internet. Die (A) kom ik nergens tegen, maar als dat de schakeldraad is, zoals Wijn zegt, dan is dat duidelijk. Aardedraden komen in mijn verhaal niet voor. Uit het plafond komen een blauwe en een zwarte draad (hier staat stroom op). Naar de lampen gaan een blauwe en een bruine draad. Daartussen moet de bewegingsmelder komen. Die heeft aan het kroonsteentje een blauwe (N), een bruine (L) en een rode draad (A). Is het volgende correct:
- alle blauwe draden bij elkaar
- zwart uit het plafond op bruin van de bewegingsmelder
- rood van de bewegingsmelder op bruin naar de lampen Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding