Ik heb een broodbakmachine gekocht, ik laat m nog twee drie jaar staan voordat ik m kan gebruiken, is dit erg? Kan dat gewoon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mijne heeft na een jaar gebruik vijf jaar in de kelder gestaan voor ik hem weer ging gebruiken ; even afwassen wel, maar verder geen enkel probleem. Elektrische apparaten kun je heel lang opslaan. Alleen met batterijen moet je na zo lange tijd oppassen. Die kunnen morsdood zijn.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Je neemt misschien een iets groter risico omdat eventuele garantie al is verlopen voor je de machine überhaupt begint te gebruiken en omdat losse onderdelen misschien niet meer leverbaar zijn, maar er is geen enkele reden waarom een broodbakmachine die in een niet te vochtige ruimte staat en waarbij er geen stof e.d. bij bewegende delen kan komen, niet meer zou werken na een paar jaar. Eventueel zou je elk half jaar even de boel kunnen smeren, maar echt nodig lijkt me dat niet.

Wees alleen wel zo slim om de kneedarm uit het broodblik te halen voor je hem voor een langere periode in de kast zet. Zo slim was ik namelijk niet: mijn machine heeft ook een paar jaar stilgestaan en die kneedarm is nu met geen mogelijkheid meer uit het blik te halen. Het apparaat doet het nog prima, maar een brood verwijderen na het bakken lukt niet zonder het brood bijna volledig uit elkaar te scheuren. Los bakblik + kneedarm zijn niet meer leverbaar van zit merk, dus ik moet toch achter een nieuwe machine aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus voor je nuttige tip over de kneedarm!

Andere antwoorden (2)

Dat moet in principe gewoon kunnen, maar controleer het apparaat wel op stof en of er niet aan geknaagd is door knaagdieren in huis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan, maar ik ben bang dat je hem dan pas gaat gebruiken na de garantietermijn, dus als er iets niet goed werkt, heb je die niet meer.