Mag je een koelkast vlak voor een stopcontact zetten?

Helaas is het een beetje krap waardoor de koelkast eigenlijk voor het stopcontact komt te staan. Zal de eventuele warmte die uit de achterkant van de koelkast komt hinderlijk/schadelijk (of zelfs gevaarlijk zijn voor het stopcontact.
Of is dit al deels op te lossen door de vrije uitgang (de andere uitgang is voor de stekker van de koelkast) dicht te maken met een kinderbeveiliging of een andere stekker?

9 jaar geleden
5.8K
SimonV
9 jaar geleden
Uit je verhaal maak ik op dat de koelkast minder dan 10 cm van de muur staat? In dat geval kan het apparaat z'n warmte niet kwijt.
Dat lijkt me schadelijker dan het stopcontact... http://www.leerwiki.nl/Energiebesparingstips_bij_koelkast_en_diepvriezer

Antwoorden (2)

De warmte mag geen probleem zijn ! Vertrouw je het niet controleer het zo 1 x in de maand of de eerste x binnen een paar dagen . Wat kan helpen stofzuig regelmatig ook de achterkant Vd koelkast . En zorg dat er ventilatie ruimte over blijft . Keep cool .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen enkel probleem, nog sterker, zo zit het bij de meeste inbouw keukens.