Hoe zit dat met regio codes op een DVD?

Ik wil heel graag de film Weekend at Bernie's II hebben. (Dus niet deel 1 Weekend at bernie's die wel gewoon in NL te koop is, want die heb ik al)

Deze zie ik wel eens te koop staan op sites uit Amerika. Zoals deze: http://www.cduniverse.com/search/xx/movie/pid/2207361/a/Weekend+at+Bernie's+II.htm

Maar daar staat dan bij dat je die in NL niet kan afspelen. Hoe zit dat met die codes? Waar zijn ze voor, en kan je dan echt niet afspelen of moet je daar wat voor doen?

En last but not least, werken ze ook niet in de computer? Want dan kan ik de film gewoon rippen en op mijn Mediacenter zetten.

En in welke categorie hoort deze vraag?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

De regio-code is een stukje software dat behoedt dat je het in een andere regio niet kan afspelen. Maar zoals bij elk softwarestukje kan je dit omzeilen. Gebruik (gratis voor 21 dagen) Any DVD, die haalt de regiocode eraf:

http://www.slysoft.com/nl/download.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voor nederland heb je regiocode 2 (europa) nodig.
sommige dvd-spelers accepteren ook andere regiocodes dat moet je in de handleiding opzoeken.

hoe dat met je pc zit weet ik niet precies.