Kan ik mijn VHS-banden digitaliseren zonder videorecorder?

Ik heb echt een ontzettend grote verzameling aan opnamens van ons gezin op VHS-banden. Nu wil ik graag een groot deel van deze banden digitaliseren (als bestand op mijn laptop plaatsen), en hiervan een compilatie maken. Ik vroeg me echter af of dit mogelijk is zonder in het bezit te zijn van een werkende videorecorder? Zijn er apparaten die dit kunnen? Als ik online info opzoek, kom ik voornamelijk software en tussen kabels tegen. Maar zijn er ook apparaten die de vhs afspeelt en gelijk opneemt op de harde schijf of iets dergelijks? Dit is geheel nieuw terrein voor mij en vroeg me af wat daarin de mogelijkheden zijn. Bij voorbaat enorm dank!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, daar heb je een videorecorder voor nodig. Dat is het enige apparaat dat een videoband kan aflezen.

Je kan het door een professioneel bedrijf laten doen: digitaliseren van VHS banden. Het is echter redelijk prijzig. Als je echt een aanzienlijke VHS collectie hebt (10-tallen banden) dan lijkt het me handiger (in ieder geval goedkoper) om ergens een VHS videorecorder op de kop te tikken en een software/hardware setje om zo zelf je banden te digitaliseren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100