Hoe weet ik of mijn cv-ketel werkt op gas of elektriciteit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord van een cv-ketel die niet op gas werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal hoogwaarschijnlijk op beide zijn. :)
Elektrisch voor elektronika zoals pomp e.d.en gas voor de branders.

Het beste antwoord

Een cv-ketel werkt op gas om het water te verhitten. Vroeger (?) ook op stookolie. Elektriciteit zou veel te duur zijn. Wel zit er een pomp op. Die werkt op elektriciteit.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank, Computoon. Ik was in de veronderstelling dat er twee typen cv-ketels waren: een die het water verwarmt op gas en een op elektriciteit. Blijkbaar zat ik mis. Nu kan ik i.i.g. die hoge gasrekening verklaren :D