TV splitter. Bij het aanschaffen van een 20 meter kabel moet je de uiteinden zelf koppelen. Hoe doe je dat? En wat heb je nodig qua gereedschap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Het antwoord hieronder is goed, maar ik geef nog even de tip mee om metalen pluggen te kopen en kwalitatief goede kabel van Hirschmann of Deltac (ong 1 euro per meter, te koop bij MediaMarkt of Handyman) Zeker bij een lengte van meer dan 10 meter moet je goede spullen gebruiken om niet al teveel signaal te verliezen.

Het beste antwoord

Het is eenvoudig zelf te doen. Kijk maar bij onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanx !

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk welke uitvoering van stekker die je gebruikt.
De plug of stekker, met een klem met 2 schroefjes sluit je de midden ader (het binnenste draad) op de middelste pen van de plug. De afscherming (het buitenste metalen deel) komt onder de klem met de 2schroeven. Goed vastmaken.
ZORG DAT DE BINNENSTE EN DE BUITENSTE DRAAD GEEN CONTACT MAKEN MET ELKAAR! Dit zal slecht of geen signaal tot gevolg hebben.
Nog een stekker-uitvoering is een zonder klem, maar daar moet de buitenste mantel samen gedrukt worden met de 2 helften van de plug bij het aanschroeven van de achterste ring.
ZORG ook hier DAT DE BINNENSTE EN DE BUITENSTE DRAAD GEEN CONTACT MAKEN MET ELKAAR! Dit zal slecht of geen signaal tot gevolg hebben.
Aan gereedschap heb je een scherp mesje nodig (snij niet te diep in anders snij je de mantel kapot)
Eerst snij je op 1,5 cm van het eind de buitenste plastic mantel af tot je bijna bij het metalen omhulsel zit. Snij niet te diep door, maar voorzichtig. Dan snij je op 1 cm van het eind door de mantel heen to bijna op de middelste ader. Snij niet de midden ader door. Het jan zwak worden en gauw breken.
Nu kan je het aanbrengen in de plug.
Hier heb je een kleine platte of kruis-kop schroevendraaier nodig.