Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik mijn laptop verkopen?

Ik wil graag mijn laptop verkopen, alleen heb ik geen idee waar. Ik vertrouw marktplaats ook niet helemaal. Hij werkt nog perfect, bon zit erbij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Marktplaats is prima, wat is je probleem?

Op marktplaats loop je 3 risico's:
1. Dat men bij opsturen zegt dat ze hem niet ontvangen hebben. Oplossing is simpel. Niet opsturen. Gewoon niet.
2. Of dat men achteraf zegt dat hij het niet doet. Dit hoor je vaak, dan probeert men nog even een schadevergoeding te krijgen met een claim die je niet kunt controleren.
Oplossing: Laat hem werkend zien, en negeer klachten.
Zet in je advertentie: "Ik wil hem graag laten afhalen en ik wil graag dat de koper ziet dat hij het doet". Als de koper daar niet gebruik van maakt is dat pech gehad. Gekocht=gekocht.
3. Dat men goochelt met de betaling. Bijvoorbeeld als men met een bankoverschrijving wil betalen. En dan thuis de betaling annuleren.
Oplossing: Spreek af dat er contant wordt afgerekend. Hebben ze geen geld, wijs ze dan naar een pinautomaat.

Houd de regie in handen, de meeste mensen zijn nog steeds goeder trouw.
Ik heb mijn laptop, tent, 2 kinderfietsen en een fietskar verkocht - nooit problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou in de advertentie op Marktplaats of Speuders kunnen vermelden dat de laptop alleen is op te halen. Dan verklein je het risico dat je opgelicht wordt. Je zou hem anders ook te koop kunnen zetten bij de supermarkt. Of kijk eerst of vrienden of familie interesse tonen. Als laatste zou je hem kunnen verkopen aan een pc-boer, maar dan zul je maar rond de 40-50% van de werkelijke waarde krijgen.

Kun je hem aan de straatstenen niet kwijt, dan zal een kringloopwinkel er erg blij mee zijn. Jij bent er van af, en je maakt er een ander gelukkig mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou Ebay proberen. Zelfde bedrijf maar meer informatie over kopers, en de mogelijkheid van een onderzoek n.a.v. een klacht als er iets fout gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding