In het verleden was een toepassing van spaarlampen met dimmers niet mogelijk. Bij het gebruik van een spaarlamp bij een dimmer ging de lamp veelal flikkeren. Ook gingen de lampen dan snel stuk. Echter de techniek schreidt voort! Eerst kwamen er de dimbaar dors spaarlampen op de markt. Met deze lampen kan men varieren tussen vier lichtsterktes. De dimbaar dors lampen worden gebruikt in combinatie met een "gewone" aan- en uitschakelaar. De allernieuwste dimbare spaarlampen zijn de Megaman dimbaar dimmerable spaarlampen. Deze dimmerable spaarlampen zijn toepasbaar op bijna elke diminstallatie. Uitzondering zijn de zogenaamde "touch" dimmers of dimmers met afstandsbediening. Voor een uitgebreid overzicht van het assortiment dimbare spaarlampen met foto's kunt u klikken op de volgende link: energiebespaarshop.nl. Met behulp van resultaten verfijnen kunt u een selectie maken van de dimbare spaarlampen.

Dus enkel deze spaarlampen zijn te dimmen!!! Mits je geen touch dimmer gebruikt.