Hoelang moet batterij ebike 15,4Ah 48V accu met 3 A 48V oplader?

BATTERIJ
Cell type: Sony 18650
Nominal Voltage: 48V
Capacity: 15,4Ah
Cell discharge current: 5C
Maximum discharge current: 80A
Maximum charge current: 7A
Maximum charge voltage: 54,6V
Cut of voltage: 39V
BMS: on board > cell balancing, over and under voltage protection, over current protection, short cut protection
Chemistry: LiPo
Cycle Life: 500 cycles
Weight: 5kg
Dimensions: 28 x 13,5 x 9cm

--------------------------------

LADER

Lader LiFePo4 48Volt 3Amp

Model hp8204l3
Input: 115/230vac 60/50hz 3/1.5A
Output: 48 vdc/3a

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met een lader van 3000mAh duurt dat ca 10 uur.
Een vuistregel die je kunt aanhouden is 2x de capaciteit (Ah) van de batterij gedeeld door de laadstroom (A). Dat is in jouw geval 2 x 15 : 3=10 uur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
100% extra is wel heel erg veel. Normaliter wordt 10-20% extra laadtijd aangehouden. Li-ion accu's zijn zelfs nog wat efficiënter en zouden aan 10-15% al genoeg hebben. Zo zouden deze accu's met deze lader in minder dan 6 uur helemaal vol moeten zijn.