Flesje limonade gelekt bij grafische rekenmachine, en nu?

Mijn flesje met limonade heeft laatst in mijn tas gelekt. Hele grafische rekenmachine nat. Hij doet het gelukkig nog wel, maar de knopjes kan je heel moeilijk indrukken en binnen een week zijn de batterijen weer leeg. Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Her vocht maar vooral de suiker geeft de problemen. Als je hem los kan halen probeer m dan met contactspray te reinigen. Veel contact spray erin spuiten en goed uit laten druppen. Daarna katen drogen en met een beetje geluk is hij weer als nieuw. Het kan ook zijn dat je hem daarna kunt weg gooien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Batterijen er uit, zo ver mogelijk demonteren en goed spoelen met water om de suiker weer op te lossen. Daarna snel goed laten drogen en weer in elkaar zetten.