Is er een geluid waar je gegarandeerd wakker van kan worden?

Ik heb problemen met opstaan dus daarom zou ik graag een geluid willen die ik op mijn mobiele telefoon kan zetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
4.2K

Het beste antwoord

Iedereen heeft zijn eigen geluiden waar hij wakker van wordt. Van welke geluiden jij wakker wordt, kun je alleen zelf bepalen.

Je moet dan zelf zorgen dat je die geluid op je mobiel zet.

Wat ook kan helpen: zet willekeurige irritante herrie op je mobiel, en leg je mobiel aan de andere kant van de slaapkamer.

Je kunt ook een radio met tijdschakelaar nemen. Je kunt nog steeds van die wekkerradio's kopen. Zet die desnoods ver weg van je bed.

Er is ook een wekker die op je nachtkastje staat, maar die wegrolt als hij afgaat. Dan word je gedwongen op te staan en achter je wekker aan te hollen om hem te vangen.

Wat het goed schijnt te doen is zo'n ouderwetse tringelwekker, met een hamertje dat tegen twee metalen bellen slaat. Zet zo'n wekkertje in een groot diep soepbord, en vul dat bord met gedroogde erwten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die tringelwekker heb ik al geprobeerd, maar het probleem met dat ding is dat ie soms nooit afgaat. Maar verder goeie tips!

Andere antwoorden (11)

Ik weet niet of je het kunt krijgen als mobiele beltoon maar wat denk je van een alarm van een brandmelder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit niet werkt, dan weet ik het niet meer.
Zie link:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey thanks die ga ik morgen eens proberen!
AWM
14 jaar geleden
Op zondag? Mag je niet uitslapen? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mijn wekker niet zet slaap ik zo door tot 16:00 :P
AWM
14 jaar geleden
Dát noem ik nog eens uitslapen!
Ik heb het probleem zelf ook gehad en ben naar een opticien gegaan waar ze ook gehoorapparaten verkopen.Daar heb ik een trilwekker gekocht,die worden verkocht aan doven en slechthorenden.
Het trilgedeelte gaat onder je kussen en er komt ook een oorverdovend lawaai uit als hij afgaat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luchtalarm? Zo´n ontzettend klotegeluid, daar word je wel wakker van, misschien kun je dit geluid ergens downloaden en op je mobiel zetten en dan als wekkertoon installeren! Succes!

Toegevoegd op 20-06-2009 15:57:10
Misschien kun je hier eens op kijken? http://beemp3.com/index.php?q=luchtalarm&st=all
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kernbom explosie ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer het geluid, train jezelf het geluid...

Maar belangrijker is het om ervan doordrongen te zijn, dat je met het weksignaal je ook echt wakker moet worden... Dus maak er een geconditioneerde reflex van...

Weksignaal = opstaan... Dat moet je even leren, want dat is nog niet optimaal bij jou zo te zien aan je vraag...

Als je het geleerd hebt, is wakker worden een koud kunstje...

Het ligt dus niet aan wat voor geluid het is, het ligt eraan wat je jezelf geleerd hebt om als weksignaal te gebruiken...

zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gejammer van mijn krolse kat...geheid dat je wakker wordt..o ja maar wel om 3 uur s'nachts....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de beltoon van mijn Nokia N96, mijn Nokia 6(nog wat) en niet wakker word van het feit dat mijn wekker ongelooflijk veel herrie maakt. Dan word ik wel wakker van het gesnuffel van mijn hond met haar neus zo dicht bij mijn mond dat ik er wel de rillingen van krijg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een wekker gehad waar mijn buren wel wakker van werden, en ik niet.
Hij stond 3 meter bij m'n bed vandaan, ik zette hem uit en sliep verder en kon mij niet herinneren dat ik dat gedaan had.

Nu heb ik mijn mob., met een normaal wekgeluidje en dat werkt.

het is een kwestie van willen, maar dan moet je willen als je op wil (moet) staan en hoe je dat voor elkaar krijgt, geen idee.

Uitgerust zijn op het tijdstip dat je eruit moet helpt beter, dus elke avond vroeg erin.
Elke dag op dezelfde tijd eruit, dat veroorzaakt een ritme, maar dan ben je op zaterdag en zondag ook op die tijd wakker en eruit!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb heel lang een brandalarm op mijn telefoon gehad.
ik moest hem eraf halen omdat de buren ook naast het bed stonden.
een lied dat je heel irritand vind word je wakker van.
mijn wekken zit op mijn telefoon en mijn wekker geluid is barbie girl gegarandeerd dat ik wakker word ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom zoals XiniX ook al aan gaf dat het geconditioneerd gedrag is.

Sta echt op zodra je de wekker hoort en draai je niet om.

Brandalarm en vergelijkbaar zijn alleen toepasbaar wanneer JIJ alleen dat geluid kunt horen!

Toegevoegd op 21-06-2009 00:00:01
Digitale RUIS of het geluid van een modem? Beide zijn niet fijn.