waarom moet je 5 kilo van je lichaam aftellen als je op tv bent?

als je naar de tv kijkt en je ziet daar van die dunne magere grietjes waar haal je die 5 kilo dan vanaf? En waarom zeggen ze dat, dat je dikker op tv bent? En waardoor komt het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Dat komt vooral omdat de televisie - net als foto's - een plat plaatje geeft. En als je iemand recht van voren ziet, zie je ook een stukje van zijn zijkanten. Normaal, in 3D zeg maar, als je iemand in het echt ziet, herken je de zijkanten als zijkant. Op een plat plaatje echter, lijken die zijkanten bij de voor- resp. achterkant te komen - de hele persoon wordt een beetje ' platgeslagen' en je ogen kunnen dat niet goed corrigeren.

Daardoor lijk je dus op teevee -en op de foto- altijd een paar kilo zwaarder dan je in werkelijkheid bent. Dat betekent natuurlijk geenzins dat je ook per se moet afvallen om op teevee dunner te lijken , of je moet heel ijdel zijn. Afvallen moet je alleen doen als je een ongezond gewicht hebt - en dat geldt voor heel veel grietjes op teevee beslist niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak zie je mensen op televisie niet in het geheel. Camera's nemen vaak alleen romp of hoofd in beeld. Doordat de camera continu circuleert zie je mensen wisselend van onder, zijkant of vanuit schuin oogpunt. Daardoor verandert de verhouding van iemand in beeld ten opzichte van de objecten eromheen: een persoon lijkt groter in verhouding tot dingen dan in het echte leven, waarin alles in 3-d ervaren wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de camaras van meerdere kanten komen