Wij hebben kort geleden een HDTV [1080p] gekocht van samsung en hebben digitenne aangesloten. IS dit het optimale beeld qua scherpte?

Als je digitenne van KPN aansluit op een HDTV. Word de 1080p dan optimaal benut? Of moet je data andere dingen voor aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste beeld krijg je met een HD satellietontvanger, met schotel natuurlijk.
Of kabel.
Digitenne of kpn tv heeft geen hd kwaliteit. Dat komt pas rond 2020, dat vertelde een medewerker van kpn mij tenminste.

Antwoorden (5)

Digitenne geeft redelijk scherp beeld, maar het is niet het maximaal haalbare.
Scherper beeld krijg je met een HD kabel- of schotel decoder.

Toegevoegd na 6 minuten:
De scherpte die ik op mijn Sony HD-TV ontvang met Digitenne (op CI-module) is 576i, op mijn Philips satelliet HD ontvanger krijg ik via HDMI kabel 720p.
De satelliet geeft al een kleine zichtbare verbetering in de scherpte
Met een goede DVD of Bluray speler zal via HDMI de hoogste scherpte wellicht wel bereikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digiten is ong. Dvd kwaliteit, kabel en satelliet is HD, dit is beduidend beter en hef verschil is erg goed te zien, vergelijk maar eens met bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitenne is zo'n beetje het slechtste wat je kan hebben als je mooi beeld wil. Ik weet niet of je een CI+ module in je TV hebt die Ziggo gecertificeerd is anders zou ik kabel nemen, dan kan je tot 720p/1080i ontvangen. 1080i is niet hetzelfde als 1080p maar komt al heel dichtbij. De opname en uitzending moeten dan wel in HD zijn. TV in Nederland gaat hoogstens tot 720p/1080i.

Als je volledig wil genieten van 1080p kan dat met de volgende apparaten aangesloten met een HDMI-kabel:

PC
XBox 360 (met spellen die native 1080p zijn)
PS3 (met spellen die native 1080p zijn of Blu-Ray Discs)
Blu-ray speler met Blu-ray Disc
HD Mediaplayer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog één slechtere beeldresolutie mogelijk en dat is de ouderwetse analoge TV op sommige kanalen van de kabel.
Digitenne is overigens met 576i nog best het bekijken waard hoor, ook op een Full HD TV.
Als de satelliet bij mij wegvalt door een dikke donderwolk dan kijk ik vrolijk Digitenne verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitenne is echt niet slecht, op mijn hdtv heb ik prachtig digitenne beeld met scart!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Digitenne is echt niet slecht," Dat is een mening. Overigens zeg ik nergens dat digitenne slecht is maar "Digitenne is zo’n beetje het slechtste". Stel dat: analoge kabel=7
digitenne=7.5
digitale satelliet/digitale kabel=8
hd-satelliet/hd-kabel=8.5 Dan is digitenne zo'n beetje het slechtste en kabel het slechtste. Dat iemand tevreden kan zijn met laatstgenoemden doet daar niks aan af. Ook hoeft de slechtste niet perse slecht als zodanig te zijn. De slechtste zwemmer op de olympische spelen is waarschijnlijk nog steeds een hele hele goede zwemmer. Zelf was ik pas tevreden met hd-kabel maar dat is persoonlijk. Scart gebruik ik alleen nog op mijn oude beeldbuis in de slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ylse zegt is op mij van toepassing, ik heb een redelijk kleine hdtv en dan valt het best mee
Ik heb ook digitenne maar de blokjes worden wel groot als je een groot scherm hebt. Als je een HD-TV hebt met een klein scherm (50 cm) ziet het er wel goed uit maar een HD TV verdient eigenlijk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kuch I-TV Kuch als je dan toch bij de KPN zit :D:D