hoe kan je 2 bluetooth koptelefoons tegelijk aansluiten op smart tv?

Mijn partner en ik kijken vaak samen tv. Onze kinderen die ook in de woonkamer aanwezig zijn ervaren wel eens hinder van het geluid. Kunnen wij ook 2 draadloze koptelefoons tegelijk koppelen met de smart tv? Zodat we wel hetzelfde tv programma kunnen kijken maar wel met ieder eigen koptelefoon.
Zo ja, hoe doen we dat? Moeten we er iets voor aanschaffen?
(Zoals je vroeger een splitter kon kopen in het analoge tijdperk)

10 maanden geleden
4.4K
AnnBoo8146
10 maanden geleden
Ik heb er zelf geen verstand van, maar het lijkt erop dat je daarvoor inderdaad een splitter moet aanschaffen.
Op de volgende website staan drie makkelijke oplossingen beschreven.
https://audiobeeld.nl/audio/2-koptelefoons-aansluiten-op-1-tv-3-makkelijke-oplossingen/?utm_content=cmp-true
TurfGraver
10 maanden geleden
Een bt transmitter waar twee toestellen aan gekoppeld kunnen worden.

Antwoorden (1)

Je hebt hiervoor een Bluetooth transmitter (zender) nodig die je aansluit op de audio uitgang van de tv. Dat kan een 3.5mm koptelefoon aansluiting of optisch zijn, de laatste heeft de voorkeur.

Een goed apparaat hiervoor is de Sennheiser BT T100. Deze heeft 'low latency' zodat beeld en geluid gelijk lopen, wel zo fijn. Je kunt 8 koptelefoons of speakers hierop aansluiten en met max. 2 koptelefoons tegelijk luisteren.

Laat je niet verleiden tot Aliexpress rommel, de kans is dan groot dat er vertraging optreedt tussen het beeld en geluid en dat is heel vervelend.
paulus811
10 maanden geleden
AC81
9 maanden geleden
Dank voor de tip!