Zou het kunnen voorkomen dat een bluetooth-headset wel verbinding maakt met iphones en niet met Samsung Galant s4 (Android)?

Ik wil een bluetooth headset kopen. Bij de specificaties staat alleen iphone. Ik kon me niet voorstellen dat een bluetooth device alleen met een merk kan connecten, vandaar mn vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er bestaan wel verschillende versies van Bluetooth. Een iPhone van Apple werkt met Bluetooth 4.0, een Samsung S4 ook.

Dus daar zou je geen direct probleem verwachten. Mogelijk zit het in de andere specificaties van de headset. Dat je bijvoorbeeld wel verbinding kunt maken met je toestel maar dat een aantal functies niet werken. Belangrijk is natuurlijk om te weten dat een iPhone werkt met het besturingssysteem iOS en een S4 met Android.

Dus als die headset niet aangeeft dat hij ook compatibel is met een Android toestel zou ik de gok niet nemen.

Vergelijk het maar met dat de koffiepads van een Senseo niet in de apparaten voor Nespresso kunnen en de cups voor Nespresso niet in een Senseo passen. Je kunt wel pads van een ander merk kopen en in je Senseo stoppen en cups van een ander merk in je Nespresso Ze geven beide koffie maar het systeem er achter is heel anders. Dat is met Android en iOS net zo, het geeft allebei een telefoon waarmee je kunt bellen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan zeker, let op dat het ook aan het toestel kan liggen dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Dit is dus altijd goed om eerst te testen of er wel verbinding kan worden gemaakt met andere apparaten.