hoe kan ik het beste mijn ni-mh accu opladen?

ik heb een festool accuboormachine maar de 2 accu's ervan zijn dood. dus ik heb nieuwe besteld. maar hoe kan ik deze het beste opladen? ik heb ook wel eens gehoord dat als je hem nieuw koopt je hem de 1e 3x helemaal vol en dan weer helemaal leeg moet maken maar heeft dit zin

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wordt inderdaad gezegd: 3x helemaal opladen en ontladen (gebruiken).
Verder niet langer in de lader laten zitten dan nodig.
En direct stoppen met gebruiken wanneer je merkt dat hij leeg raakt. De boor draait dan nog wel, maar zonder kracht - en op dat moment ben je de levensduur van je accu aan het slopen.