Hoe verbeter ik het geluid van mijn Samson C01U Studio Condencer microfoon?

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb de Samson c01u Studio Condensor microfoon.
Maar als ik video's ga recorden voor mijn YouTube kanaal dan is het geluid van mijn microfoon niet zo goed (vind ik). Dit is de zelfde microfoon EnzoKnol heeft. Maar als ik zijn Minecraft Survival bekijk is dat geluid VEEL beter terwijl ik de zelfde microfoon heb. Hoe zorg ik dat mijn microfoon beter geluid geeft? Light het aan mijn instellingen/geluidskaart/ de microfoon zelf?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.4K
capthavoc
9 jaar geleden
Vraag is wat is het probleem dat je ondervindt
is je geluid tov de gameplaysound te zacht ? o.i.d ?
heb je de mic voorin of achterin geplugt ?
of gebruikt je usb hubje ? laptop of pc mac of windows ? Heb je al eens een opname gemaakt zonder andere kanalen ?
zelfde probleem ??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met de Samson C01U (U staat voor USB) vermoed ik dat hij dus USB gebruikt. :)
Tja, hierdoor zal er ook niks anders opzitten dan het in software te bewerken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
caphavoc:
Gameplay geluid is hard genoeg.
Ik heb mijn mic in een USB 3.0 ingeplugd.
ik heb een laptop met Windows 8.1
En wat beloelje 'zonder andere kanalen' ? Moordigger:
Ja ik gebruik USB 3.0
En hoe bewerk ik die software dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met welk software maak je opnames?
Je zal het geluid met software moeten bewerken.
Met een USB microfoon heb je niet de mogelijkheid om dit met hardware (direct) te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog even ter aanvulling.
Dat 'bewerken' in software is dus afhankelijk van de software welke je gebruikt en de mogelijkheden die dat biedt.
Zie ook antwoord van KnowMe.
Hier vindt je Nederlands info over (algemeen) audio (geluid) bewerken:
http://www.bt-studio.nl/plug-ins/eq/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik Fraps build:15586
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fraps bied zover ik weet geen geluidsberwerking mogelijkheden.
Ook achteraf met andersoftware bewerken zal als nadeel hebben dat alle geluid door Fraps in 1 stereo spoor is opgenemen. Je zult dan dus ook niet anders kunnen dan het geluid van je stem en spel tegelijk te bewerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan maar wat dus juist het probleem is ik heb geen bewerkings software.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok.
Nou, dat zou je dus moeten hebben om het te verbeteren...
Keuze genoeg:
http://www.bt-studio.nl/thuis-studio-beginnen/suggesties-thuis-studio/diverse-daws/
Daarnaast is het ook handig om te weten wat je doet. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik upload video's op mijn YouTube kanaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:) Ik bedoel dat je weet wat je doet in die audio bewerking software.
Met downloaden installeren en gaan heb je nog geen goed geluid.
Met 100+ plug-ins wordt je geluid niet beter.
Met 1 plug-in en weten wat je er mee moet doen wel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb PreSonus Studio One gekozen en geïnstalleerd .
Wat moet ik nu doen hoe verbeter ik nu mijn geluid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De audio bestand van de video laden in je software en je verdiepen in audio bewerken. Wellicht een idee om hier te beginnen met lezen :)
http://www.bt-studio.nl/e-books/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke,
Bedankt voor de hulp. Het geluid van mijn video is nu veel beter.

Het beste antwoord

De kwaliteit van het geluid heeft veel te maken met het afmixen. Vaak gebruiken bekende tv programmas, maar ook youtubers een compressor op hun Audio (vocal) track.

En met EQ kun je ook ver komen. Ik kan heel moeilijk uitleggen via deze site dat het moet.. en het kost even tijd om alles daarvan goed te begrijpen, maar om je op weg te helpen heb ik hier een tutorial voor je:

Sony vegas (Compressor & EQing):