Mijn 12 V platenspeler draait niet meer via de stereotoren. Er staat op: 12V 90mA. Moet ik bij aanschaf van een adapter dezelfde waarde hebben van mA?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Het beste antwoord

Zorg dat je die platenspeler aansluit op een "gestabiliseerde"voeding en niet op een of ander goedkoop flutding.Dat is een voeding die constant 12 volt geeft anders gaat die platenspeler harder en zachter draaien met als gevolg jank en jengel.En die adapter mag gerust zwaarder zijn dan 90 mA.Liever iets te zwaar dan te licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet 12 Volt hebben niet meer en niet minder en minimaal 90mA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 90 mA is de opgenomen stroom, een adapter die meer kan leveren is geen probleem een te hoge of te lage spanning wèl.
Kijk wel of de polariteit (+ & -) goed om aangesloten is, vaak staat er een symbooltje op de adapter en bij de aansluiting op het apparaat van het buis-stekkertje wat de buitenkant van het buisje (meestal -) en wat de binnenkant van het buisje (meestal +) doet.
Let ook op of de adapter AC of DC moet leveren, DC ook wel aangegeven met een = teken, AC met een ~ teken.
(Bij AC of wisselspanning staat er uiteraard geen + & - op)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste laagspanningsapparaten werken inderdaad op gelijkspanning, maar ik heb toch verscheidene adapters gezien die wisselspanning afgeven omdat de gelijkrichter en stabilisator in het apparaat zelf opgenomen is.