Waarom kom je nooit een (witte) LED gemonteerd in een parabole reflector tegenr? Dat zou een mooie focuseeerbare lichtbundel opleveren

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als dat al zo is wat je stelt (gezien de antwoorden van mijn voorgangers) zal dat zijn omdat een LED een redelijk kleine stralingshoek heeft.
Een gloeilamp straalt naar alle kanten licht uit en zo kan de parabool refelctor dit bundelen tot 1 strakke lichtstraal.
Gezien een LED nauwelijks licht opzij uitstraalt werkt dit dus niet.

Maar misschien is de LED techniek nu zover gevorderd dat je "breedstralers" hebt en dan zou het wel moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij doet Mercedes of BMW dat nu met zijn koplampen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wil ik ook zeggen... ik heb hier zo´n zaklamp
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan tegenwoordig tot 60 graden. Kijk maar eens op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een led is al gefocusd, omdat de kop van de led een soort lens is.