Is het gevaarlijk te blijven wassen met een wasmachine met versleten kogellagers? Wat is het risico, ik durf nu geen boodschappen meer te doen....

als de was nog niet klaar is. Of is dat overdreven, kan ik gewoon weg terwijl de wasmachine draait?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ik heb pas geleden ook brand gehad door een defecte wasmachine. Gelukkig was ik thuis en kon ik de brand zelf blussen nadat ik eerst de electriciteit had uitgedaan. Mijn hele bijkeuken was zwartgeblakerd en een enorme brandlucht in mijn huis. Als je er geen goed gevoel bij hebt laat je wasmachine nakijken of koop een nieuwe, maar nooit weggaan als je wasmachine draait en niet 100% goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het verkeerd gaat maakt het niet zoveel uit of je thuis bent of niet. Zorg in ieder geval dat je wasmachine in een bak staat, en dat er op de aansluiting met de waterleiding een waterstop zit. Op deze manier kan het water in ieder geval niet veel schade veroorzaken.
Zowel de bak als de waterstop zijn bij de bouwmarkt te koop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of er risico op brand is weet ik eigenlijk niet. Als dat risico er is zou ik niet van huis gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het ergste geval loopt de motor vast en verbranden de spoelen van de motor, en dat kan tot kortsluiting en/ of brand leiden ja.