Ha, die Sterrenina;

Bovenstaand antwoord geldt dan met name voor electrische apparaten; mechanische, pneumatische of hydraulische apparaten maken veel minder statische lading en trekken dus ook minder stof aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je geeft het antwoord zelf al.
inderdaad om dat de meeste apparaten statisch geladen zijn trekken ze lichte deeltjes (stof) aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat gedacht van apparaten met een ventilator, doordat zij een constante luchtstroom creëren hoopt zich hier nog meer stof op
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de luchtstroom ontstaat een statische lading. Dezelfde luchstroom transporteert ook nog eens meer stof die dan kan blijven hangen.
Door wrijving
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wrijving tussen electronen en 't koper (of ander geleidingsmateriaal)?