Hoe kan ik de software van mijn tablet upgraden?

Ik heb een Samsung Galaxy Tab 7 Plus en die heeft standaard Android 2.3 erop staan. Ik wil hem graag upgraden naar Android 4.0 of hoger. Omdat Samsung hier geen update voor heeft vrijgegeven moet ik het dus op een andere manier doen.
Hoe kan ik de software van mijn tablet dan upgraden?

Toegevoegd na 7 minuten:
Edit: standaard Andriod 3.2

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
samsung brengt geen update uit omdat het hardware technisch waarschijnlijk niet kan. upgraden kan leiden tot happeren van beeld en je tablet kan behoorlijk laggy worden

Antwoorden (2)

Bij de tabletguide, kun je een overzicht vinden, welke tablets er in aanmerking komen voor een update naar Android 4.1 en wel hier:

Of die van u er bij staat kan ik met de verstrekte gegevens in de vraag niet vaststellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou de officiële firmware zelf kunnen installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2295215

Toegevoegd na 1 minuut:
of je zou een custom rom kunnen gebruiken. (google)
Let op! Je verliest hierdoor mogelijk wel je garantie.