Wat betekend het icoontje op deze thermostaat?

het gaat om het icoontje, lijkt wel een druppel, het verscheen ineens!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja nu wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de ketel bijvullen misschien ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een teken dat de cv ketel aangaat. Huis aan het opwarmen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je t zeker???
ik moet wel zeker weten, anders doe ik dalijk echt iets fout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit eerder gezien, wat vreemd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb precies zelfde thermastaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt het valt bijna niet op. Omdat ik zelf problemen met cv ketel had ging ik er meer opletten. En wanneer mijn cv ketel aanging zag ik dat ding :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt pfffffffffffffffffff ik dacht er iets mis ging...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neej wel opletten dat je af en toe je water bij vult :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja morgen even iemand laten komen, want ik zie t pas echt voor t eerst
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja moet je doen, lekker geld verspillen
lees ook vooral de handleiding niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is echt niets aan de hand. Geen zorgen maken is zonde van je geld. Het is gewoon een teken dat je cv werkt :)..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ItisLeClerc...hoezo lekker geld gaan verspillen!!!
als ik het niet vetrouw en kost mij dat geld..bij mij staat veiligheid voorop..

Het beste antwoord

Het is een vlamsymbool en betekent dat de brander in het cv-toestel is ingeschakeld. De ketel is dus in bedrijf omdat er warmtebehoefte is. Dit zou je toch wel vaker kunnen hebben gezien. Want als dit niet kwam zou de ketel niet aanslaan, en wordt het niet warm....
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is dus niet gevaarlijk of zo he...neem aan dat t zo hoort!!
Amadea
12 jaar geleden
Inderdaad, dat behoort zo te zijn!

Andere antwoorden (2)

Aan de foto te zien die er nu staat, gok ik dat het een vlammetje is dat aangeeft dat de verwarming aan is geslagen (en dus gaat verwarmen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlammetje, niks aan de hand, dat geeft aan dat de thermostaat een signaal naar de ketel stuurt dat ie moet gaan verwarmen. Als het goed is doet de ketel dat dan ook.

Zet de thermostaat lager en hij gaat weer weg.