Waarom kan je opsommige apparaten waar je apps op kunt downloaden niet dezelfde apps downloaden terwijl je gewoon dezelfde playstore hebt?

Een paar voorbeelden die mijn vriendinnen WEL kunnen downloaden en ik Niet :(
Wie is de mol
Hayday.
Maar ik kan deze apps wel op de tablet downloaden. Hoe komt het? En hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Niet alle apps worden ondersteunt op alle android devices. Dat is omdat sommige android apparaten heel erg sloom zijn of heel weinig intern geheugen hebben of weinig grafische kracht. Sommige Android apparaten worden helemaal niet ondersteunt in de playstore.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
... en de playstore houdt daar rekening mee zodat jij alleen apps ziet die in principe voor jouw apparaat geschikt zijn. Die laatste zin ontbrak nog ;-)
Verder plus !
sommige apparaten zijn gewoon niet geschikt voor sommige apps.
zoals bijvoorbeeld whatsapp, daar heb je een IMEI nummer voor nodig.
tablets hebben geen IMEI.
en zo zijn er nog meer apps die niet werken op tablets omdat die iets nodig hebben dat tablets niet hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt af van de eigenschappen van je smartphone of tablet welke apps je kunt gebruiken. Sommige apps vereisen meer geheugen en apparaten met te weinig geheugen worden niet ondersteund. Daarnaast is de Android versie nog van belang. Sommige apps vragen een minimale Android versie alvorens de app te kunnen installeren. Heeft je apparaat een te lage Android versie, dan zal de app niet geïnstalleerd kunnen worden.