Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er oortjes die een goeie bas geven zonder ze diep in je oor te duwen ?

Je herkent het waarschijnlijk wel. Om een diepe bas te horen moet je de oortjes met je vingers dieper in je oor te duwen. Mijn vraag: zijn er ook oortjes waarbij dat niet nodig is ?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb inmiddels de oplossing van mijn probleem met te weinig bassen in mijn nieuwe oortjes. Ik had nog een paar grotere schuimrubberen dopjes liggen. Na deze er op te hebben gezet barst ik van de bassen ! Het blijkt dat de basweergave erg gevoelig is voor de goeie afsluiting van je oorgang. Misschien een tip voor anderen met hetrzelfde probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goede bass is heel persoonlijk.

Waar je op letten moet is dat het oordopjes zijn met neodymium magneten. Die leveren het hoogste rendement en daarmee ook de meeste lage tonen.

Om die lage tonen goed over te kunnen brengen moet het membraam ( de luidspreker) van het oordopje zo dicht mogelijk bij je trommelvlies komen. Hoe dieper (zoals je zelf al aangeeft) des te meer bass.

Het belangrijkste is de afsluiting van de gehooringang. Geen geluidslek betekent dat de vibraties allemaal bij je trommelvlies aankomen.

Philips heeft een aantal muziek oordopjes die extra bass hebben en goed de gehooringang afsluiten.

Links staat hieronder. Beide zijn in de aanbieding. Winkel levert topservice
Afbeelding 1 She8000
Afbeelding 2 She9000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de Philips oortjes die ik heb... Ik heb de verpkking niet meer, maar er stond 'Extra Bass' op. Het zijn oortjes met zo'n flexibel plastic ding dat je in je oor stopt, en bij dit model zijn er 3 voormaten plasticjes. Ik heb ze in de Maxwell voor 19.99 gekocht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja beats oortjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En waarom dan?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding