Hoeveel en wat voor batterijen voor portable USB charger?

Ik wil een portable USB charger maken. Een klein doosje met USB uitgang waarmee ik onderweg mijn telefoon (in noodgevallen) op kan laden. Mijn vraag is nu, hoeveel en wat voor batterijen kan ik hier het beste voor gebruiken? Het idee is simpel, een standaard USB lader open schroeven, en er een stel batterijen op aansluiten.

Stel ik gebruik deze lader

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/393439/HyCell-USB-AC-Oplader-USB-netvoeding-USB-adapter-stekkernetvoeding-USB-power-adapter-5-V-1000-mA?ref=list

Zo goedkoop mogelijk natuurlijk :) wat raden jullie aan?

Groetjes!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Als je zelf iets gaat maken kan het leuk en nuttig zijn zelf wat te experimenteren. Als je dat niet wilt kun je beter iets kopen.

Antwoorden (2)

het is een 5V lader dus als je zou willen moet je er batterijen op aan sluiten die samen 5V leveren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En het aantal ampere dan?
Alle USB poorten/laders zijn 5.0 of 5.1 Volt